Gasztrona - kulináris kalandozások

Gasztrona - kulináris kalandozások

Cobb saláta - az ínyencek kedvence

2024. február 16. - gasztrona
Azt gondolod, hogy a saláták csak diétázóknak valók, vagy nem nyújthat élvezetet a fogyasztásuk? Na ezek nem igazak a Cobb salátára. A Cobb salátát Los Angelesben, a The Brown Derby étteremben készítették először 1937-ben, onnan indult világhódító útjára. Ha kipróbáljátok, ezután garantáltan nem maradtok éhesek, és ízekben sem lesz hiány. És ami még külön jó hír, hogy végtelenül egyszerű összeállítani, nem igényel nagy főzőtudományt.
img_20240214_203427_1.jpg
A saláta hozzávalói (2 főre):
1 avokádó
10 dkg gorgonzola, vagy más kék sajt
25 dkg csirkemell
3 tojás
4 szelet feketeerdei sonka
5-6 koktélparadicsom
Egy fél római saláta (vagy jégsaláta, vagy szívsaláta)
Egy újhagyma
A salátaöntet hozzávalói:
Egy deci natúr kókuszjoghurt a Lidlből,
2 teáskanál dijoni mustár,
2 teáskanál édes bajor mustár,
2 evőkanál majonéz,
1 evőkanál kapribogyó apróra vágva, egy-két teáskanálnyi a levéből,
só, bors,
kb. egy deci aprított zöldfűszer (vegyesen medvehagyma, kapor, petrezselyem),
kicsi víz,
pici datolyaszirup
+ pirított bagett szeletek 

Az avokádót felszeleteltem, a gorgonzolát fél dobókockányi darabokra morzsoltam. A csirkemellet felszeleteltem, befűszereztem és serpenyőben megsütöttem. Én olívaolajba pácoltam, egy Dániában vásárolt sült krumpli fűszerkeverékkel és egy egyelőre még titkos steakfűszerrel és a Fajszi paprika halászlé paprikájával fűszereztem. Helyette maradék grillcsirke is jó.
A tojást hét és fél percig főztem. Szoba hőmérsékletű tojást tettem forrásban lévő vízbe. Én ennél lágyabbra szerettem volna, de nem zártam le időben. A feketeerdei sonkát a csirke előtt serpenyőben sütöttem ropogósra. A koktélparadicsomokat negyedeltem.
Egy fél római saláta falatnyi darabokra vágtam és egy újhagymát vékonyan felkarikáztam.

Egy tálra rendeztem a salátát, és a feldarabolt összetevőket egymás mellé tettem sorban, a képen látható módon.

Salátaöntetnek most egy ranch öntethez hasonlót készítettem, de a neten sokféle verziót lehet találni a Cobb salátához. Az enyémbe most ezek kerültek: egy deci natúr kókuszjoghurt a Lidlből, 2 teáskanál dijoni mustár, két teáskanál édes bajor mustár, két evőkanál majonéz, egy evőkanál kapribogyó apróra vágva, egy-két teáskanálnyi a levéből, só, bors, kb. egy deci aprított zöldfűszer (vegyesen medvehagyma, kapor, petrezselyem), kicsi víz, pici datolyaszirup.

img_20240214_203113.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrona.blog.hu/api/trackback/id/tr8018327311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása