Gasztrona - kulináris kalandozások

Gasztrona - kulináris kalandozások

Szelíd fenevad a Bazilikánál - Bestia

2019. február 03. - gasztrona

Mielőtt egy hétköznap este végre beültem kipróbálni a Bestiát, már hosszú ideje nézegettem az étlapját online, kerülgettem az épületet is. Csak nehezen jöttem rá, hogy hol is találom pontosan a helyet, és hogy hol van a bejárat, ugyanis sehol egy cégér. Valójában persze furcsán is venné ki magát a Szent István Bazilikától két méterre a "bestia" (kegyetlen, durva vadállat - vagy ha finomítunk a jelentésen, szexi, vadító nőcske) felirat, de azért adhatnának némi segítséget a bizonytalanul téblábolóknak.

Az egyik tényező, ami korábban visszatartott a kipróbálástól, az az árképzésnél használt vastagon fogó toll. Dehát, ahogy a többi, környékbeli kipróbált helynél is megállapítottam, ebben erősen benne van a belvárosi és turista felár, illetve nyilván ki kell termelni a rettenetes bérleti díjakat is. Ha mégis leküzdhetetlen vágyat érzünk, hogy beugorjunk egy vacsorára, vagy italra egy ilyen helyre, abban reménykedünk, hogy legalább jó minőséget, ötletesen kitalált és jól kivitelezett fogásokat fogyaszthatunk.

bestia-szendvics.jpgNos, ötletben nincs hiány, hisz itt nem hétköznapi, unalomig ismert fogásokat kínálnak. Részemről ugyan igényelnék egy hajszállal többféle ételt az étlapon, de ez csak azért van, mert én szeretek több tétel közül válogatni. Vagy talán mert az olcsóbb tételeket kerestem, és abból elvétve van az étlapon. A döntésem végül a marha bestrami szendvicsre esett, az akkori hidegre való tekintettel egy forralt borral kísérve, és igazi csokirajongóként természetesen nem hagyhattam ki a "csupacsoki süti, sós karamell" elnevezésű desszertet sem. Az itt kapható forralt bor tökéletes kontrasztja az épp kint dübörgő karácsonyi vásárban kapható, forralt borként árult pirosra színezett cukorszirupnak. Olyannyira, hogy szükségem volt hozzá egy kis cukorpótlásra is, amit a velem tartó barátnőm kapucsínója mellől halásztam el. A szendvicsem igazán finom volt, tökéletes volt a hús-kenyér-sajt arány, és a benne lévő mustár és a mellé adott uborka nagyon jól kiegyensúlyozta a szendvics zsírosságát. Barátnőm a kevésbé ütős ételeket preferálta aznap, így a cézársalátát választotta. Ízre, mennyiségre nem volt vele problémája, viszont a pirított kenyérkockákat/szeleteket hiányolta belőle, amit itt morzsaként szórnak a salátára.

bestia-desszert.jpgAz én desszertem tökéletes volt, a csokoládé kedvelőknek csak ajánlani tudom. Az ízek, az állagok összhangja levett a lábamról. Engem ekkor kebelezett be a bestia. A másik desszert, amit kóstoltunk, a New York sajttorta volt. Erről már kevésbé tudok lelkesen beszélni, nekem kicsit fáradt, hűtőízű volt. Finoman fogalmazok, ha azt mondom, hogy ettünk már jobbat is.

Összességében én elégedett voltam az általam választott ételekkel és itallal, valamilyen különlegesebb alkalommal újra ellátogatnék ide, és kipróbálnék még valami mást is az étlapról, vagy akár egy hétköznapi ebédmenüt is.

Az online jelenlétükkel viszonylag elégedett vagyok. Jó a weboldal, van Facebookjuk, Instájuk. Az étlap és itallap is elérhető online, ami nálam mindig jó pont. Azt sajnálom, hogy a Tripadvisoron ők is ezt a túltekert, finomkodó nyelvezetet alkalmazó menedzserrel (?) válaszoltatják meg a hozzászólásokat. A gasztro-kocsmához, vagy ha úgy nézzük, hisz sokak számára ő a hely "arca", Wossala Rozinához egy sokkal vagányabb, természetesebb stílust tudnék elképzelni. Úgy is lehetnek udvariasak, és lehet a vendégnek úgy is jó szolgáltatóként válaszolni, ha nem alkalmazzák azt az ömlengő, cirkalmas stílust.

A hely belső kialakítását nem nagyon tudtam szemügyre venni, mert kint is, bent is sötét volt, és a bejárattól nem messze kaptunk asztalt, így nem is nagyon mászkáltam bent. A neten látott képek alapján alaposan kidolgozott, menő a belső tér. Egyszer majd világosban is szemügyre veszem.

Az este során egyébként Rozina is látogatást tett a helyen, aminek én -igazi gasztro-rajongóként- nagyon örültem. Igazán jó lenne egyszer beszélgetni vele, nagyon érdekelne, honnan indult, hogy jutott oda, ahol most tart, és milyen tanácsot adna, ha valaki most vágna bele a gasztro-álma megvalósításába.

Elhelyezkedés: 10/10

Enteriőr: 9/10

Online jelenlét: 9/10

Ételek: 9/10

Ár/érték: 8/10

Személyzet: 8/10

Bestia

1051 Budapest, Szent István tér 9-11.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrona.blog.hu/api/trackback/id/tr9914606258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B.. Balázs 2019.02.06. 00:46:48

Elitista hely, sok pénzből, pocsék eredménnyel. A vendéglátóipar állatorvosi lova lehetne.

gasztrona · https://gasztrona.blog.hu/ 2019.02.06. 00:50:00

@B.. Balázs: Az tény, hogy elhelyezkedéséből, és ebből kifolyólag közönségéből adódóan drága, és az is, hogy vannak hibái, de a belvárosban százszor rosszabbak is vannak. Hibataláláshoz nekem sem kell a szomszédba mennem, de ennyire azért nem érzem súlyosnak a helyzetet. A desszertjük pedig tényleg átlagon felüli volt.
süti beállítások módosítása