Gasztrona - kulináris kalandozások

Gasztrona - kulináris kalandozások

Kolbászos lebbencsleves

2024. február 07. - gasztrona

Ugyan a napsütés már a tavasz ígéretével kecsegtet, azért még hűvös szelek fújnak. 🌬️⛅ Szóval még mindig jólesnek a forró, tartalmas levesek. Ritkán kívánom meg a klasszikus, magyaros ízeket, de nagyon rég ettem lebbencslevest, és addig motoszkált a fejemben, míg el nem készítettem. Ti szeretitek?

kolbaszos_lebbencsleves.jpg

𝕂𝕠𝕝𝕓á𝕤𝕫𝕠𝕤 𝕝𝕖𝕓𝕓𝕖𝕟𝕔𝕤𝕝𝕖𝕧𝕖𝕤

Nem volt itthon füstölt szalonnám, úgyhogy két szelet feketeerdei sonkát aprítottam fel. Vágtam 6-7 karika füstölt kolbászt. Egy teáskanál mangalica zsíron megpirítottam őket. Tettem hozzá egy-egy szelet piros kaliforniai és TV paprikát apró kockákra vágva. Ezeket is lepirítottam. Tettem bele kb. 6-7 deka recés szélű nagykocka tésztát. Ezt is lepirítottam. Ha előbb gondolkodom, kiszedtem volna a korábban megpirított dolgokat és úgy raktam volna bele a tésztát, hogy könnyebb legyen megpirítani. Dobtam bele 7-8 dkg kockára vágott főtt krumplit. (A Penny-ben kapható Penny ready krumplit használom.) Szórtam rá Fajszi paprika halászlé paprikát. Olyan gyönyörű élénk színe van ennek a paprikának, érdemes kipróbálni. 😍🌶️ Felöntöttem annyi Star in famiglia húsalaplével (jó a zöldségalaplé is, vagy víz+leveskocka, amiből én az Alnaturát javaslom), amennyi ellepte.

Addig főztem, míg a tészta megpuhult. Házi Arany reform vito adalékmentes ételízesítővel (ezt a Sparban szoktam venni), római köménnyel (szégyen szemre a kb. száz fűszerem között nincs - azaz nem volt - itthon sima őrölt köményem), és füstölt csípős chipotle paprikapehellyel ízesítettem. Csípős füstös paprikakrémet adtam mellé. Tálaláskor megszórtam aprított petrezselyemmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrona.blog.hu/api/trackback/id/tr5118320589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása