Gasztrona - kulináris kalandozások

Gasztrona - kulináris kalandozások

Indiai vajas bárány curry, mazsolás rizs és laktózmentes házi naan kenyér

2024. január 24. - gasztrona

Friss receptekért, sok-sok éttermi beszámolóért keressétek fel @gasztrona Instagram oldalamat.

Szeretitek az indiai konyhát? Ha egy különlegesebb ételt készítenétek, ajánlom ezt az ízgazdag curry-t, mazsolás rizzsel és felhőszerű házi naan lepénnyel.👇🏻

vajas_barany.jpg

𝕀𝕟𝕕𝕚𝕒𝕚 𝕧𝕒𝕛𝕒𝕤 𝕓á𝕣á𝕟𝕪 𝕔𝕦𝕣𝕣𝕪, 𝕞𝕒𝕫𝕤𝕠𝕝á𝕤 𝕣𝕚𝕫𝕤, 𝕝𝕒𝕜𝕥ó𝕫𝕞𝕖𝕟𝕥𝕖𝕤 𝕙á𝕫𝕚 𝕟𝕒𝕒𝕟 𝕜𝕖𝕟𝕪é𝕣

A vajas bárány curry-t Cape herb&spice butter chicken curry fűszerkeverékkel készítettem, kb. a csomagoláson szereplő recept szerint. Annyi különbséggel, hogy én ezúttal csirke helyett egy szelet bárány steaket (a Lidlben vettem, és csodálatosan zsenge, vajpuha hús) sütöttem vajban, kivettem a húst a serpenyőből, majd öntöttem bele alaplevet, amivel feloldottam a serpenyőben lévő pörzsanyagot, és tejszínnel beforraltam. Ezt a mártást félretettem. A szószhoz ghí (tisztított vaj, én a Kifliről rendeltem, de vaj is jó helyette) és földimogyoró-olaj keverékén megdinszteltem egy apróra vágott schalotte hagymát, szórtam bele a fűszerkeverékből, és azzal is tovább pirítottam. Hozzáadtam két evőkanál sűrített paradicsomot, tovább pirítottam, majd tettem bele kb. tíz deka darabosra leturmixolt koktélparadicsomot. A dobozon lévő leírás szerint konzerv paradicsom kellene bele, de nekem volt itthon felhasználandó koktélparadicsomom. Ezt összefőztem, majd beleraktam a tejszínes pecsenyeszaftot. Én még egy kis datolyasziruppal ízesítettem, hogy a paradicsom savasságát kompenzáljam. Ezt megtehetitek mézzel, cukorral is.

A mazsolás rizshez megmostam egy adag Marks&Spencer thai jázminrizst, egy kis földimogyoró-olajon fehéredésig kevertem, majd dupla mennyiségű forró vízzel felöntöttem. Megsóztam, kis rést hagyva lefedtem és kis lángon készre pároltam. Mielőtt teljesen elkészült, szórtam a tetejére két marék mazsolát, újra lefedtem és még egy-két percig főztem. Ez idő alatt a mazsola megduzzad és megpuhul. 

A naan kenyeret tulajdonképpen a Google által elsőnek feldobott, BBC Good food recept alapján készítettem, és ez a lehető legjobb döntésnek bizonyult. Szuper puha, omlós, levegős és nagyon jó ízű lepénykenyér lett a végeredmény.

hazi_naan.jpg
Hozzávalók: 1x 7 g (egy tasak) szárított élesztő, 2 tk barna cukor, 300 g fehér kenyérliszt (én Nagyi titka extra finom sütemény lisztet használtam és tökéletes lett ezzel is, de több kellett bele), plusz a nyújtáshoz, ½ teáskanál sütőpor, 25 g vaj vagy ghí, olvasztott, plusz 2-3 evőkanál a tálhoz (én ezt kihagytam, ugyanabban a tálban kelesztettem, amiben a gép dagasztotta) és a végén a kenéshez, 150 ml natúr joghurt (én a Lidlben kapható natúr kókuszjoghurtot használtam és nagyon jól bevált), fél evőkanál só, 1 evőkanál nigella mag (ezt most kihagytam, pedig az egyik kedvenc fűszerem).


125 ml meleg vízzel kikevertem az élesztőt és egy evőkanál barna cukrot. A vízből elég egy deci is, plusz lisztet kellett hozzáadnom, hogy ne ragadjon a tészta. A száraz hozzávalókat összekevertem, csináltam egy mélyedést a közepébe és beletettem a többi összetevőt, a vaj kivételével. (Limaránál láttam a kürtőskalács receptjében, hogy azt csak később adja a tésztához, úgyhogy én is úgy tettem.) A robotgéppel, dagasztókarral tíz percig dagasztottam. A vége felé hozzáadtam az olvasztott ghít is. Ha ragadós, érdemes még tenni bele egy kis lisztet, de nem szabad túlzásba vinni, lágy tésztát kell kapnunk, hogy az eredmény puha és légiesen foszlós legyen. Miután összeállt a tészta, letakarva egy órát kelesztettem. Ezután hat részre osztottam. Egyesével kb. egy centi vastagra nyújtottam lisztezett deszkán. Felhevített száraz serpenyőben oldalanként 2-3 perc alatt megsütöttem. A végén olvasztott ghível kentem meg. 50 fokra előmelegített sütőben, fóliával letakarva lehet melegen tartani.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrona.blog.hu/api/trackback/id/tr8318310281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása