Gasztrona - kulináris kalandozások

Gasztrona - kulináris kalandozások

Lubi pecsenye - az ismeretlen eredetű családi recept

2019. április 23. - gasztrona

Internetes kereséseim alapján arra jutottam, hogy a lubi pecsenyét nem sokan ismerik, és ami receptet találtam hozzá, a végeredményt tekintve ugyan hasonlónak tűnik, de nem az általam ismert módon készül. Így hát megosztom veletek ezt a családi receptet, hogy ti is elkészíthessétek ezt az igazán finom, magyaros ízvilágú ételt

Hozzávalók (4-6-8 személyre, attól függ, mennyire nagyevő a család):

lubi_pecsenye.jpg8 szelet karaj (80 dkg)

0,5 kg darált sertéshús (nálam most 7%-os zsírtartalmú darált hús a Lidlből, de lehet kicsit zsírosabb sertéscomb/lapocka, akkor szaftosabb lesz a végeredmény)

10-15 dkg füstölt szalonna/kolozsvári szalonna

3 kis doboz tejföl (175 gramm/doboz)

1 teáskanál keményítő/liszt

2 nagy fej vöröshagyma

1 gerezd fokhagyma

1 tojás

olaj

só, bors, pirospaprika, pirosarany, fokhagyma por

A pörköltalaphoz kis olajon megpirítom a kockákra vágott szalonnát, majd az apróra kockázott vöröshagymát, és a felszeletelt fokhagyma gerezdet is beledobom, megpárolom. Az így elkészített alapot félre teszem (de ez a hús előkészítése után is elkészíthető).

A darált húst ízlés szerint befűszerezem sóval, borssal, pirospaprikával, pirosarannyal, beleütök egy tojást, és összekeverem.

A családi recept szerint eredetileg a szelet húsokat ki kellene klopfolni, a szeletek közepébe tenni a fenti keverékből, majd feltekerni, és megkötni cérnával a hengereket. Ehhez a kötözéshez a youtube-on van jópár oktató videó, belinkelek egyet.

Viszont annak, aki húsvétkor, épp a főzés elkezdésekor szembesül azzal, hogy nincs a célnak megfelelő cérnája, ki kell találnia valami más alternatívát. Így történt, hogy ahelyett, hogy az otthon lévő zöld ajándékkötöző szalaggal kötöttem volna be a húsroládjaimat, és úgy jártam volna, mint Bridget Jones a kék spárga levessel, inkább más megoldás után néztem. A hússzeletek szerencsére elég vastagok voltak ahhoz, hogy oldalról egy éles késsel zsebet vágjak rájuk, és a fűszeres darált húst ebbe betöltsem, majd a széleket fogpiszkálóval betűzzem. Az így elkészített töltött húsokat a szalonna-hagyma keverékre tettem, közepes lángon, és pár perc múlva, mikor már kifehéredtek, megfordítottam őket. Ezután az egészre ráöntöttem kb. két deci vizet, és lefedve, alacsony lángon körülbelül 50-60 percig pároltam. Amikor a töltött húsok átfőttek, kiszedtem őket a hagymás léből. A tejfölt befűszereztem a darált húshoz is használt fűszerekkel, beletettem egy teáskanálnyi keményítőt (ez helyettesíthető liszttel is), elkevertem, és apránként, kevergetve a hagymás léhez öntöttem. Kis vízzel még lehet hígítani, ha túl sűrű lenne a mártás. A húsokból kiszedtem a fogpiszkálókat, és ezután beletettem őket a tejfölös szószba, és az egészet összemelegítettem.

Mi a lubi pecsenyét rendszerint nokedlivel esszük, de illik hozzá bármilyen köret, amit mondjuk egy csirkepaprikáshoz is ennétek.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrona.blog.hu/api/trackback/id/tr7814781762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása